söndag 18 januari 2015

Renovering och terminologipluggande

Magnus och barnen har åkt till farmor & farfar för att jag ska kunna plugga ifred till mastodontprovet på onsdag när jag ska ha lärt mig över typ 300 latinska ord...men det går inte bara sitta och glo på ett papper en hel dag då blir jag knäpp så mitt i allt pluggande passade jag på att måla lite nu när det inte är några klåfingriga barn hemma.

Jag har ju sagt att jag inte ska börja på nåt nytt innan hallen är klar men ja ni som känner mig vet att jag inte kan hålla mig från att vara och peta här och där och jag har stört mig på de vitbetsade furulisterna runt fönstren i vardagsrummet typ sen vi flyttade hit för 12 år sedan. Nu när det blivit så fint i köket med den inbyggda fönsterbrädan så fick jag ett ryck att göra i ordning likadant i vardagsrummet också. Så idag har jag grundmålat smygarna i ett av de små fönstren och målat listerna. Syns nog inte så stor skillnad förrän jag fått dit dem igen men först måste jag köpa fönsterbrädan så jag vet på vilken höjd jag ska kapa sidolisterna.

Det tar nog några veckor innan jag blir klar, har ju både familj, studier och hemmet som ska skötas men nu är det igång i alla fall :-) Här kommer några bilder så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar