fredag 16 januari 2015

Sommarjobb fixat, bilhaveri och go-tallrik!

Idag har varit en riktigt bra dag! Jag har varit på jobbintervju om sommarjobb och det blev klart direkt, känns så jäkla skönt att ha sommarjobbet fixat och ska bli så kul och spännande! Var det är någonstans återkommer jag om längre fram.

I övrigt så är det en intensiv tid, en bit över 300 latinska ord ska läras in på ca en vecka i kursen medicinsk terminologi och utöver det har vi anatomi & sjukdomslära, alltså två tunga kurser. I vår ska vi även läsa juridik och engelsk kommunikation och så har vi LIA (lärande i arbete = praktik) 5 veckor med efterföljande LIA-seminarium. Fullt upp alltså men så kul, ser speciellt fram emot kursen engelsk kommunikation eftersom jag älskar engelska!



Åkte och handlade efter intervjun och idag gick trippen till City Gross. Hittade två fina fynd, en amarylliskruka från Duka och ett zinkfat, både med 75 % rabatt så betalade 40 kr för båda. För att vara en matbutik har City Gross väldigt bra avdelning med inredningsgrejer så det ska bli kul att se vad de får in till våren.

Sen hämtades barnen och på vägen till förskolan började bilen bete sig konstigt och på vägen hem slutade lyset att fungera, bara hellyset fungerade så bilarna jag mötte blev måttligt glada och blinkade hej vilt men vad skulle jag göra liksom? Motorlampan började blinka och bilen vibrerade. Oj vad kul! Bara hoppas det inte blir dyrt för det har vi inte råd med nu!



Efter middagen däckade jag i soffan en stund och senare på kvällen blev det go-tallrik med Magnus och Isak.

Som sleevad älskar jag dessa go-tallrikar, känns som man äter mycket fast man äter lite! Man kan lägga på många goda ostar, skinka och så vidare som ger bra med proteiner. Och det känns så lyxigt! Även där har City Gross massor med gott i charken, bland annat deras "heta räkor" som jag älskar och då gillar jag inte ens räkor, haha. I charken hittade jag även fetaostfyllda paprikor som var jättegoda, brieost och god rökt skinka som hamnade på tallriken. Några Crostini med persilja och vitlökssmak med tapenade ovanpå och kronärtkockshjärtan som är en ny favorit.

Älskar småplock det är så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar