tisdag 6 januari 2015

SOReg-registrering och vägen till vårdadministratörsyrket

Ungefär ett år efter operationen ska det rapporteras till SOReg så igår var jag och tog blodprover. SOReg står för Scandinavian Obesity Surgery Registry och är ett skandinaviskt kvalitetsregister över överviktsopererade. Jag tycker det är viktigt att medverka i registret men har haft lite svårt att komma till skott att göra dessa prover eftersom jag var tvungen att vara fastande men nu är de i alla fall gjorda. Nu ska jag bara fylla i enkäten och skicka in till kliniken så är jag med i statistiken sen :-)

Efter det blev det en tur till högskolan för att plugga lite ihop med min grupp.

Nu är det 4 st som på kort tid har hoppat av utbildningen och det är supertråkigt men samtidigt ska man inte gå en utbildning man inte trivs med och som man inte känner leder till något...but make no mistake...jag har inga tankar på att hoppa av! Tvärtom! Jag trivs så bra och känner att det här är helt rätt för mig! Det är superkul att plugga, säger jag som alltid hatat allt som har med skola att göra men är det ämnen man är intresserad av är det så mycket lättare. Och yrket kommer passa mig perfekt!

Imorgon börjar skolan igen och jag riktigt längtar...och vi kör igång hårt direkt med en dugga (mindre prov med förvalsfrågor) och redovisning av grupparbete! Yeeeyyyy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar