fredag 13 februari 2015

Ur led är tiden...eller det är aldrig fel tid att gräva!

Barnen har sportlov och jag har inga lektioner i skolan så idag och imorgon får de vara lediga. Tog oss ut en stund i det sköna vädret och då fick jag för mig att gräva ut formen till min nya rabatt. Eller rättare sagt den gamla som ska göras om och snyggas till. Ingen tjäle och perfekt att markera ut rabattens form i snön = gräva it is!

Leo och Max var duktiga och hjälpte till att både gräva och lyfta bort jorden. Även ankorna ville vara med men de höll sig mest i bakgrunden. Och skottkärran är alltid rolig att åka i tycker Leo :-)



 

Har lagt in bilden förut men här kommer den igen, typ så här frodigt och vackert är det tänkt att det ska det bli när det är klart :-). Hela rabatten ska grävas ur och höjas upp en bit sen ska det fyllas på med bra jord och en massa härliga växter.



När vi ändå var ute passade jag på att städa åt ankorna och göra i ordning ett litet "rede" till dem, nu återstår det bara att se om de vill ligga i det fina bildäcket :-D. Har sett att flera har gjort på det här sättet och tyckte det var en bra idé. Fick hjälp av Isak med det här jobbet. Det är skönt att pojkarna tycker det är kul att hjälpa till, i alla fall ibland ;-)



Avslutar dagens inlägg med en liten bild som ger hopp om att våren är på väg! En av mina klematis har redan fått en knopp :-)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar